شانزالیزه

سرگرمی

شانزالیزه

سرگرمی

آشنایی با انواع باتری ساعت

باتری ساعت و باتری تلفن پاناسونیک به عنوان دو نمونه پر استفاده از باتری در ایران

از بیشترین موارد استفاده از باتری برای هر منزلی میتوان باتری ساعت را نام برد و از همین رو شناخت برخی مدل های آن خارج از لطف نیست. دومین موردی که در هر منزل مورد بررسی قرار میگیرد را باید باتری تلفن پاناسونیک داسنت که به صورت متوسط در بیشتر منازل به دلیل کیفیت بسیار بالا مورد استفاده قرار میگیرد. حال در ادامه به بررسی دو نمونه پر استفاده از باتری (باتری ساعت و باتری تلفن پاناسونیک پرداخته ایم)
 

آشنایی با انواع باتری ساعت


باتری لیتیوم پلیمر

باتری لیتیوم پلیمر یکی از انواع مختلف باتری ساعت است. یکی از بهترین کاربردها برای این باتریها، استفاده از این باتریها برای کارکردهای طولانی مدت و استفاده روزمره طولانی به دلیل نرخ تخلیه ولتاژ درونی بسیار کم این باتریها و برای کاربرد های سیار است. این باتریهای قابل شارژ با شارژرهای اختصاصی خودشان هستند.


 

باتری هیبرید نیکل-فلز

باتریهای نیکل-فلز یکی دیگر از باتریهای ساعت هستند که علاوه بر قابلیت شارژ مجدد، قیمت مناسب و با چگالی انرژی داخلی بسیار پایین دارند. باتریهای نیکل-فلز اشاره کنیم. باتریهای نیکل-فلز دارای 4 سلول هستند که در مجموع میزان ولتاژ 4.8 ولت را برای آن فراهم میکند، یعنی هر سلول این باتری ولتاژی برابر با 1.2 ولت دارد. این میزان ولتاژ در اکثر موقعیت ها و شرایط کارکرد خوبی را برای این باتریها به ارمغان میاورد. ساختار این باتری ها از الکترود مثبت از جنس نیکل اکسی هیدروکسید و الکترود منفی از جنس آلیاژ جذب کننده هیدروژن  تشکیل شده اند.همچنین این باتری ها سه برابر ظرفیت بیشتری نسبت به باتری های نوع نیکل_کادمیم میتوانند داشته باشند.

باتریهای آلکالاین

باتری آلکالاین از انواع دیگر آشناتر است و علاوه بر قیمت بسیار مناسب و پایین به راحتی میتوانید آن را خریداری کنید، در مقایسه با باتریهای دیگر امنیت بسیار بیشتری دارند و در استفاده متداول و روزمره باتریهای آلکالاینی AAAs  و AAs بیشترین کاربرد را دارند. به طور متوسط ولتاژ نامی مخصوص این باتریها 1.2 ولت در هر سلول آنها است اما در روز های اول استفاده ، در هر سلول آن ولتاژ نامی چیزی حدود 1.5 ولت است.

باتریهای سکهای

در ساعتها که نیازی ندارند تا بیشتر از حد تعیین شده از ولتاژ و انرژی باتری مصرف کنند باتریهای سکهای با اندازه بسیار کوچکی استفاده می شود و میتوان گفت بیشترین کاربرد آنها در ساعتهای مچی است.

 فناوری ساخت باتریهای سکهای به دو صورت شبیه به روند تولید باتریهای آلکالاین و باتریهای لیتیومی است.

 در صورتی که باتریهای سکهای با فناوری باتریهای آلکالاین تولید شده باشند در هر سلول باتری، ولتاژ نامی معین شده برای آن 1.5 ولت خواهد بود و در فناوری باتریهای لیتیومیاین میزان دو برابر میشود. باتریهایی که از طریق فناوری باتریهای آلکالاین تولید میشوند با حرف لاتین L و آن هایی که با فناوری باتریهای لیتیومیتولید میشنود با حرف C نمایش داده میشوند.

باتریهای  V9

ولتاژ نامی این باتریها 9 ولت است. به این باتریها اصطلاحا باتری کتابی گفته میشود و برای این نوع از باتریها یک سیم ارتباطی قرار داده شده است. مشکل بزرگ این باتریها تخلیه سریع ولتاژ آن و عدم تداوم آنهاست که باعث شده تا بیشترین استفاده از این باتریها در موردهای سیار باشد.

باتریهای لیتیوم یون

از لحاظ ساختاری باتریهای لیتیوم یون بسیار شبیه به باتریهای لیتیوم پلیمر هستند و تنها تفاوت آنها در لایههای شیمیایی سازنده باتریها است. این باتریها مقاومت کمی نسبت به شارژ بیش از حد ظرفیت خود دارند.

از مزایا و معایب باتری های لیتیوم یون میتوان به اینکه  اگر بیشتر از ظرفیت شارژ موردنظر باتری شارژ شود، مواد شیمیایی ساختار آن در باتری نشت میکند و به باتری آسیب میرساند اشاره کرد. باتریهای لیتیوم_یون در مقایسه با باتریهای لیتیوم پلیمر در کنار قیمت مناسبتر چگالی انرژی بالاتری دارند.در مقایسه با باتری های نیکل_ کادمیم و باتری نیکل_هیدرید فلز ،باتری های لیتیوم_یون وزن و حجم کمتری دارند باتری های لیتیوم_یون انرژی زیادی  تولید میکنند اما ایمنی آنها نسبت به باتری های نیکل_هیدرید کمتر است ولی نسل جدید این باتری ها با حل شدن مشکل کاتدی در آنها ایمنی شان نیز بیشتر شده است.باتری های لیتیوم_یون بیشتر در وسایل نقلیه الکترونیکی بکار می روند و از کاربرد های رو به افزایش آنها در صنعت هوا فضا و نظامی میتوان نام برد.


 

باتریهای اسیدی

بیشترین کاربرد این نوع باتریها در خودروها است. این باتریها در کنار کاربرد بسیار زیاد خود، در بازار قیمت ارزانی داشته و بیشترین کارایی را دارند.

ولتاژ و جریان برقی این نوع از باتریها، در مقایسه با اندازه و وزن آنها بسیار بیشتر است. به سادگی و سریعا شارژ میشوند.

زمانیکه برای ساخت این باتریها سرب را به صورت شبکه شبکه در ساختار آنها به کار میبرند باتریهای اسیدی-سربی بوجود میآید که البته علاوه بر سرب جهت افزایش مقاومت این باتریهای اسیدی، از فلزات دیگری نیز برای ساخت آن ها به کار میبرند.

آشنایی با باتری تلفن پاناسونیک

باتریهای تلفن بیسیم پاناسونیک، در دو نوع کلی در بازار در دسترس مشتریان قرار دارند:

· باتریهای نیکل کادمیوم

قطعا یکی از دلایل استفاده از باتری های نیکل کادمیوم در تلفن های بیسیم قابلیت قابل شارژ بودن آن است.باتری های نیکل کادمیوم با توجه به ساختارشان سرعت شارژ متفاوتی دارند.از کاربرد های دیگرد این باتری ها میتوان در اسباب بازی ها،لامپ های اظطراری و از کاربرد باتری های نیکل کادمیوم سایز بزرگ در خودرو های الکتریکی،قایق ها نیز اشاره کرد.

· باتریهای نیکل متال هیدرید

 

باتری های نیکل متال هیدرید شباهت زیادی به باتری های نیکل کادمیوم دارند ولی  ظرفیت بیشتر انبار (حدودا سی الی چهل درصد )نسبت به باتری های نیکل کادمیوم مزیت این باتری هاست.از جمله کاربرد های دیگر این باتری ها میتوان به استفاده کردن آنها در دوربین های عکاسی اشاره کرد.

در مقایسه باتری های نیکل کادمیوم و باتری های نیکل متال هیدرید میتوان گفت نیکل کادمیوم به باتری کم ظرفیت مشهور است و معمولا در آمپرهای پایین ساخته میشود. در مقابل، باتریهای متال هیدرید به واسطه جنس فلزی که در آنها به کار رفته است، ظرفیت بالاتری دارند و به آنها، باتریهای پرظرفیت نیز گفته میشود. باتریتلفن بیسیم پاناسونیک هم به صورت سری شده و هم به صورت دو عدد باتری نیم قلمی جدا از هم، در بازار وجود دارند.

شرکت پاناسونیک به تمامی مشتریان خود توصیه کرده است که باتریهای تلفن بیسیم خود را حتما به مدت 7 ساعت شارژ اولیه نمایند. بنابراین اگر میخواهید باتریتلفن شما، عمر مصرفی بالا و همچنین مدت زمان شارژ دهی مناسبی داشته باشد، حتما به مدت 7 ساعت، آن را شارژ اولیه نمایید.

بنابر توصیه کارشناسان شرکت پاناسونیک، بهترین راه برای شارژ درست و اصولی یک تلفن بیسیم، به این صورت است که اجازه دهیم تا شارژ باتری خالی شده و سپس مجددا آن را شارژ کنیم. همچنین تا زمانی که باتری به صورت کامل شارژ نشده است، آن را از دستگاه پایه جدا نکنیم.

انواع باتریتلفن بیسیم پاناسونیک

این باتریها در انواع مختلفی سازگار با مدلهای تلفن بیسیم پاناسونیک، تولید و روانه بازار میشوند. در ادامه انواع مدلهای مختلف باتری تلفن پاناسونیک و تلفنهای بیسیم سازگار با این باتریها معرفی شده است.

باتری نیم قلمی تلفن بیسیم پاناسونیک مدل BK-4LCCE

به گزارش یوزر کد اکثر تلفنهای بیسیم قدیمیتر پاناسونیک از دو باتری نیم قلمی استفاده میکنند. این باتریها معمولا ظرفیت کمتری دارند و تعداد دفعات شارژ آنها نیز محدود است. این مدل در ظرفیت 600 میلی آمپر در بازار وجود دارد و میتوانید آن را تا 3 هزار بار شارژ نمایید.

این باتری با بیشتر مدلهای تلفن بیسیم پاناسونیک سازگاری دارد. از جمله این مدلها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

· KX-TG6511

· KX-TG6521

· KX-TG7331

· KX-TG6541

· KX-TG6421

· KX-TG6441

باتری تلفن پاناسونیک مدل BK-4MCCE

این محصول، در دسته باتریهای نیم قلمی پاناسونیک قرار دارد و توانایی شارژ مجدد تا 2100 مرتبه را دارد. این باتری800 میلی آمپری میتواند 5 سال شارژ را در صورت عدم استفاده، نگه دارد.

این باتری برای تمام تلفنهای بیسیم پاناسونیک که از باتری نیم قلم استفاده میکنند، مناسب است.


 

باتری تلفن پاناسونیک مدل HHR-P104

این باتری کتابی پاناسونیک در ظرفیت 830 میلی آمپر و با قابلیت شارژ مجدد ، شارژدهی بالایی دارد و میتواند بین 3 تا 4 روز شارژ نگه دارد.

در صورتی که از یکی از تلفنهای بیسیم زیر استفاده میکنید، میتوانید این باتری را خریداری نمایید:

· KX-TG2302

· KX-TG2312

· KX-TG2313

· KX-TG2314

· KX-TG2335

· KX-TG2356

· KX-TG3202

· KX-TG3212

· KX-TG2346

باتری تلفن پاناسونیک مدل HHR-P105

باتری P015 از جمله باتریهای ماندگار و باکیفیت پاناسونیک است که در ظرفیت 830 میلی آمپر به بازار عرضه شده است.

مهمترین تلفنهای بیسیمی که از این باتری استفاده میکنند، عبارتند از:

· KX-TG2421

· KX-TG242

· KX-TG2424

· KX-TG2431

· KX-TG2432

· KX-TG2411

باتری تلفن پاناسونیک مدل HHR-P107

این باتری در ظرفیت 680 میلی آمپر و قابلیت شارژ مجدد در ردیف باتریهای کتابی پاناسونیک قرار میگیرد و با تلفنهای زیر سازگار است:

· KX-TG3021

· KX-TG3022

· KX-TG3031

· KX-TG3032

· KX-GT1502

· KX-TG1520

· KX-TG3033

· KX-TG3522

· KX-TG6022

· KX-TG6023

باتری تلفن پاناسونیک مدل HHR-P301A

مدل 301A  در ظرفیت 350 میلی آمپر و با قابلیت شارژ مجدد در ردیف باتریهای کم ظرفیت طراحی و روانه بازار شده است.

 این باتری با بسیاری از مدلهای سری T از تلفنهای پاناسونیک سازگار است و برای نمونه میتوان به مدلهای زیر اشاره کرد:

· KX-T3640

· KX-T3705

· KX-T3720

· KX-T4200

باتری تلفن پاناسونیک HHR-P513A

این باتری به صورت سری شده و با ظرفیت 1300 میلی آمپر در بازار موجود است. باتری HHR-P513A قابلیت شارژ مجدد دارد و میتوانید برای مدت طولانی از آن استفاده کنید.

از جمله دستگاههای تلفن سازگار با این باتری ، میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

· KX-TG2208

· KX-TG2214

· KX-TG2216

· KX-TG2224

· KX-TG2235

· KX-TG2285

باتری تلفن بیسیم پاناسونیک مدل P-P102

 P-P101 از جمله باتریهای مقرون به صرفه پاناسونیک محسوب میشود و ماندگاری و دوام مناسبی نیز دارد. میزان شارژ دهی این باتری، به مدل دستگاه تلفنی که از آن استفاده میکند، بستگی دارد. از دیگر امتیازات این باتری میتوان به خوش ساخت بودن و نصب آسان اشاره کرد.

از جمله تلفنهایی که از این باتری 300 میلی آمپری استفاده میکنند میتوان به مدلهای زیر اشاره نمود:

· KX-TC1220

· KX-TC1225

· KX-TC1221

· KX-TC1222

· KX-TC1231

· KX-TC1271

باتری تلفن پاناسونیک مدل P-P305PA

آخرین مدل از باتریهای تلفن پاناسونیک که در این مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت، P-P305PA  خواهد بود. این باتری در ظرفیت 300 میلی آمپر و با قابلیت شارژ مجدد با بسیاری از تلفنهای سری TC از دستگاههای بیسیم پاناسونیک سازگاری دارد:

· KX-TC1000

· KX-TC1001

· KX-TC1005

· KX-TC1025

مزایای استفاده از CRM

CRM چیست؟

CRM یا اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم Customer Relationship Management، در فارسی به معنای مدیریت ارتباط با مشتری است که این کار از طریق تعریف یک سیستم یا نرم‌افزار انجام می‌گیرد. سیستم یا نرم‌افزار CRM به شما کمک می‌کند رابطه‌ی بلندمدتی با مشتریان خود داشته باشید، این رابطه را در طول زمان حفظ کنید و به نفع کسب‌وکارتان بهبود ببخشید. همچنین CRM با شناسایی، جذب، حفظ و پرورش مشتریان سودآور، درهای تازه‌ای از تجارت را پیش روی شما می‌گشاید و سازمان شما را توانمندتر می‌سازد. علاوه بر این‌ها، هر سیستم یا نرم‌افزار سی آر ام می‌تواند با جمع‌آوری و ذخیره‌ی اطلاعاتِ مشتریان شما در پایگاه داده‌ای یکپارچه، به شما برای به دست آوردن درک دقیق و درستی از رفتار مشتریان کمک کند.

نرم افزارهای CRM

البته خوب است بدانید اغلب سازمان‌ها و کسب‌وکارها، فرایند کار CRM خود را از طریق نرم‌افزارهای CRM انجام می‌دهند و پیگیری می‌کنند. به طور کلی هر نرم‌افزارCRM  ماژول‌های مختلفی مانند ارتباط با مشتری، خدمات پس از فروش، تبلیغات، خرید و فروش، انبارداری، اتوماسیون اداری، مدیریت فرایندها، تحلیل داده و هوش تجاری، مرکز تماس، باشگاه وفاداری مشتریان، فرم ساز و ... دارد. شما با استفاده از این ماژول‌ها می‌توانید مدیریت سازمان‌تان را به بهترین شکل ممکن به دست بگیرید و یک مجموعه‌ی پویا و کارآمد داشته باشید.

نرم افزارهای CRM انواع مختلفی دارند که هر کدام از آن‌ها می‌توانند اهداف متفاوتی از سازمان شما را پوشش بدهند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به CRM عملیاتی، CRM استراتژیک، CRM تحلیلی و CRM تعاملی اشاره کرد. 

مزایای استفاده از CRM

اگر بخواهیم به صورت خلاصه به مزایای استفاده از CRM اشاره کنیم، می‌توانیم از صرفه‌جویی در زمان، صرفه جویی‌ در هزینه، بازاریابی و تبلیغات موثر، افزایش راندمان و بهبود عملکرد، افزایش فروش و مدیریت کامل سازمان به عنوان مزیت‌های اصلی استفاده از این سیستم نام ببریم.

منبع : owj.io