CRM چیست؟
CRM یا اگر بخواهیم دقیقتر بگوییم Customer Relationship Management، در فارسی به معنای مدیریت ارتباط با مشتری است که این کار از طریق تعریف یک سیستم یا نرمافزار انجام میگیرد. سیستم یا نرمافزار CRM به شما کمک میکند رابطهی بلندمدتی با مشتریان خود داشته باشید، این رابطه را در طول زمان حفظ کنید و به نفع کسبوکارتان بهبود ببخشید. همچنین CRM با شناسایی، جذب، حفظ و پرورش مشتریان سودآور، درهای تازهای از تجارت را پیش روی شما میگشاید و سازمان شما را توانمندتر میسازد. علاوه بر اینها، هر سیستم یا نرمافزار سی آر ام میتواند با جمعآوری و ذخیرهی اطلاعاتِ مشتریان شما در پایگاه دادهای یکپارچه، به شما برای به دست آوردن درک دقیق و درستی از رفتار مشتریان کمک کند.
نرم افزارهای CRM
البته خوب است بدانید اغلب سازمانها و کسبوکارها، فرایند کار CRM خود را از طریق نرمافزارهای CRM انجام میدهند و پیگیری میکنند. به طور کلی هر نرمافزارCRM ماژولهای مختلفی مانند ارتباط با مشتری، خدمات پس از فروش، تبلیغات، خرید و فروش، انبارداری، اتوماسیون اداری، مدیریت فرایندها، تحلیل داده و هوش تجاری، مرکز تماس، باشگاه وفاداری مشتریان، فرم ساز و ... دارد. شما با استفاده از این ماژولها میتوانید مدیریت سازمانتان را به بهترین شکل ممکن به دست بگیرید و یک مجموعهی پویا و کارآمد داشته باشید.
نرم افزارهای CRM انواع مختلفی دارند که هر کدام از آنها میتوانند اهداف متفاوتی از سازمان شما را پوشش بدهند که از جملهی آنها میتوان به CRM عملیاتی، CRM استراتژیک، CRM تحلیلی و CRM تعاملی اشاره کرد.
مزایای استفاده از CRM
اگر بخواهیم به صورت خلاصه به مزایای استفاده از CRM اشاره کنیم، میتوانیم از صرفهجویی در زمان، صرفه جویی در هزینه، بازاریابی و تبلیغات موثر، افزایش راندمان و بهبود عملکرد، افزایش فروش و مدیریت کامل سازمان به عنوان مزیتهای اصلی استفاده از این سیستم نام ببریم.
منبع : owj.io